Tegye fel a kezét,
akinek a gyereke ebben a korban nem aludt vissza rendszeresen reggel, majd észt veszejtő módon kiugrott az ágyból, mint egy tornádó végigsöpört a lakáson,
felkapta a reggelijét és már csak a hűlt helyét találtad az előszobába, mikor
egy anyai puszit adtál volna neki.
Jó esetben.
De sokan nem rohannak, és nem kapkodnak, úgy kell őket
kitessékelni a lakásból.
Eszedbe jutott
ilyenkor, hogy azért nyújtja a reggeli indulást, és menekül még a biztonságot adó
vackába vissza, mert nem mennek jól a dolgai a suliban? Bizony ez is lehet egy
intő jel arra vonatkozóan, hogy valami nincs rendben. Ha kicsit megkapargatjuk
a témát, napvilágra kerülhet, hogy nem is szeret annyira suliba járni, sőt
egyenesen utál, unatkozik, nem érzi magát jól abban a közösségben.
A 10 éves kor után jelentkező iskolafóbiák esetében a kiváltó ok rendszerint már nem a szeparációs szorongás, hanem a kortársaktól, a kudarctól, a megaláztatástól vagy a nevetségessé válástól való félelem. Ezek a gyerekek, kételkednek saját képességeikben, félnek a megmérettetéstől, rettegnek attól, hogy mások előtt meg kell szólalniuk.
Csúfolódás
Mi felnőttek tudjuk,
hogy nincs értelme a csúfolódással foglalkozni, de a ők ezeket a bántó
megjegyzéseket még nem tudják kizárni, mert sokkal érzékenyebbe annál.
Ha úgy érzed ez lehet a háttérben beszélgessél vele, próbálj utána járni, hogy mi is történhet az iskolában, beszélj a tanító nénivel. Nyugtasd meg, hogy ő semmivel sem rosszabb a többi gyereknél, és próbáld meggyőzni, hogy tojja le a csúfolódókat, ne foglalkozzon velük, bár ez nem könnyű. Sem a meggyőzés sem a kivitelezés, de egy próbát megér, hogy unalmassá válik, ha nem reagál rá, s felhagynak a piszkálódással a többiek. Ha nem jártok sikerrel,akkor végső esetben beszélj a gyerek szüleivel, és kérj tőlük segítséget a helyzet megoldásában.
Ha úgy érzed ez lehet a háttérben beszélgessél vele, próbálj utána járni, hogy mi is történhet az iskolában, beszélj a tanító nénivel. Nyugtasd meg, hogy ő semmivel sem rosszabb a többi gyereknél, és próbáld meggyőzni, hogy tojja le a csúfolódókat, ne foglalkozzon velük, bár ez nem könnyű. Sem a meggyőzés sem a kivitelezés, de egy próbát megér, hogy unalmassá válik, ha nem reagál rá, s felhagynak a piszkálódással a többiek. Ha nem jártok sikerrel,akkor végső esetben beszélj a gyerek szüleivel, és kérj tőlük segítséget a helyzet megoldásában.
Magányos
Nem szeret
szerepelni, utálja, ha ki kell állni az osztály elé, és mindenden szempár
rászegeződik. Ezért visszahúzódó, bezárkózik. A szünetekben olvas, nem vesz
részt a trécselésben vagy a nagy szünetekben a fociban. Az ebédlőben is egyedül
ül az asztalnál. Ha valaki mellé ül, akkor gyorsan befejezi, és odébb áll. Ő
ott sincs, ne is lássák. Viszont így barátságokat sem tud kötni, nem ismeri.
Próbáld szóra bírni,
hogy milyenek az osztálytársai, és akiről kicsit pozitívabb véleményt alkot,
azt hívjátok el valami közös programra, akár egy fagyizásra vagy egy moziba. Az
iskolán kívüli közegben oldottabb lehet a hangulat, így könnyebb lesz megnyílni
neki is.
Kételkedik saját képességeiben
Előfordulhat, hogy
nincs tisztában azzal, hogy milyen ügyes, mikre képes, ezért kerüli az új
dolgokat és helyzeteket azzal a felkiáltással, hogy:
"Én ezt úgysem tudom megcsinálni. Nekem ez úgysem sikerül. A többiek sokkal ügyesebbek nálam."
"Én ezt úgysem tudom megcsinálni. Nekem ez úgysem sikerül. A többiek sokkal ügyesebbek nálam."
Tudatosítsuk benne,
hogy ha nem kezd bele semmibe, akkor nem is fog kiderülni, hogy milyen
képességei vannak. És akkor sincs semmi baj, ha elsőre nem sikerül. Akkor meg
kell próbálni újra. A nyertesek azért nyertesek, mert ők eggyel többször
kezdték újra, mint a vesztesek."
Fél a megmérettetéstől
A mai iskolarendszer
sajnos még nem önmaga fejlődéséhez képest értékeli a gyerekeket. Skatulyákba
szorítja, sokszor igazságtalanul a befektetett energia arányához képest alul
osztályozza. Ha ehhez még egy szerepléstől való félelem is társul, akkor gyakran
a felelések és a dolgozatírások egy rémálommal érnek fel.
Próbáld rávenni,
hogy mondja fel neked a leckét hangosan. Te pedig ne javítgasd ki folytan.
Hallgasd meg figyelmesen, és a végén beszéljétek meg, hogy miken kell még
csiszolnia. Minél többször hangosan kimondja, annál könnyebben fogja majd a
felelésnél is.
Tűzzetek ki közös célokat, és ha nem sikerül rögtön megvalósítani, akkor is bátorítsd, állj mellette. Sokkal fontosabb, hogy a lelke rendben legyen, mint, hogy szí ötösöket hozzon. Ne tegyél még rá plusz terhet az elvárásaiddal.
Tűzzetek ki közös célokat, és ha nem sikerül rögtön megvalósítani, akkor is bátorítsd, állj mellette. Sokkal fontosabb, hogy a lelke rendben legyen, mint, hogy szí ötösöket hozzon. Ne tegyél még rá plusz terhet az elvárásaiddal.
Dicsérd sokszor,
amikor megérdemli, ne fukarkodj vele. Csodákra lehet képes egy egy elismerés.
A
Bach-virágeszenciák is segítségetekre lehetnek, hogy könnyebben vegye ezeket az
akadályokat. Mutatok néhányat, amik ilyenkor jól jöhetnek:
WALNUT - Meg tudja
védeni magát az osztálytársaitól, ne engedje befolyásolni magát.
CENTAURY - álljon ki az érdekeiért és tudjon nemet mondani, amikor szükséges.
CENTAURY - álljon ki az érdekeiért és tudjon nemet mondani, amikor szükséges.
MIMULUS -
félelmeinek a leküzdésére, bátorságot kap
LARCH - önbizalmának
a megerősítésére, képes legyen elhinni, hogy ő is képes megcsinálni
GENTIAN - ne adja
fel az első kudarcélménynél, erősíti a kitartását
+1 TIPP
RESCUE Elsősegély
csepp, ami az akut helyzetekben hoz megnyugvást. Felelések dolgozatok előtt,
vagy ha valami sérelem éri. Ha már reggel szorongva indul el, akkor tegyél a
teájába vagy a vizébe 4 cseppet és kortyoltasd el vele. Az iskolai kulacsába is
tehetsz 4 cseppet, hogy könnyebben viselje a napi nehézségeket. Adhatsz neki
egy doboz RESCUE pasztillát is, amit csak el kell szopogatnia, ha szüksége van
rá. Ráadásul 4 féle gyümölcsös íz közül is választhat, citromos, narancsos,
vörös áfonyás és fekete ribizlis. Biztos lesz kedvence neki.
Ha felkeltettem az
érdeklődésedet, akkor a www.bachvirageszencia.hu
oldalon további ismereteket kaphatsz az eszenciákról. Sőt egy tesztet is
találsz, aminek segítségével könnyedén kiválaszthatod, hogy milyen eszenciákra
lehet szükséged most.
Bach-virágokról röviden
Bach-virágeszenciák oldják a
felgyülemlett feszültséget, így hozzásegítenek a belső béke és harmónia
megtalálásához. Mindez azért fontos, mert az olyan negatív érzelmek, mint a
kétségbeesés, csalódottság, szomorúság, félelem, fokozott stressz vagy
depresszió nemcsak lelkiállapotunkat határozzák meg, hanem egészségünket is
befolyásolják.
Alkalmazás
A vizespohár
módszert akut helyzetben használhatod, amikor hirtelen gyors segítségre van
szükséged. Azért mert, a semmiből rossz kedved lett, minden ok nélkül, vagy nem
tudsz dönteni, egy helyzetben, vagy nehezen állsz neki valaminek, vagy éppen
teljesen ki vagy merülve. A pohár módszert rövid ideig alkalmazzuk, nem úgy
mint a keveréküveget, amit hetekig használunk.
A szükséges eszenciá(k)ból tegyél 2 cseppet a poharadba és azt kortyold el többször a nap folyamán.
Ha épp nincs víz nálad, akkor bele teheted a teádba vagy a gyümölcslevedbe is.
A szükséges eszenciá(k)ból tegyél 2 cseppet a poharadba és azt kortyold el többször a nap folyamán.
Ha épp nincs víz nálad, akkor bele teheted a teádba vagy a gyümölcslevedbe is.
Az
eszenciákat tszedésének másik
lehetősége a keveréküveg
használata
Az utóbbit akkor érdemes készíteni, amikor hosszabb ideig kell szedni a cseppeket, mert krónikus lelkiállapotot
vagy problémát szeretnél a segítségükkel megoldani.
A
cseppentős üveget beszerezheted a gyógyszertárakban,
vagy néhány webáruház is árulja. Az éppen aktuális lelkiállapotnak megfelelő
eszenciák kiválasztása után 2-2 cseppet tegyél a az üvegbe, amit előtte
feltöltöttél buborékmentes ásványvízzel, vagy forrásvízzel. És mivel vinned
kell magaddal a keverékedet, tegyél bele brandyt vagy glicerint, hogy
tartósítsd vele és ne buggyanjon meg a víz. Egyébként ha nem teszed bele, akkor
hűtőben kellene tartanod. A hűtőt meg csak nem viheted magaddal. :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése