2015. szeptember 15., kedd

Utálom az iskolát! - jó kedvvel az iskolába 3. rész


Tegye fel a kezét, akinek a gyereke ebben a korban nem aludt vissza rendszeresen reggel, majd észt veszejtő módon kiugrott az ágyból, mint egy tornádó végigsöpört a lakáson, felkapta a reggelijét és már csak a hűlt helyét találtad az előszobába, mikor egy anyai puszit adtál volna neki.
Jó esetben.
De sokan nem rohannak, és nem kapkodnak, úgy kell őket kitessékelni a lakásból.


Eszedbe jutott ilyenkor, hogy azért nyújtja a reggeli indulást, és menekül még a biztonságot adó vackába vissza, mert nem mennek jól a dolgai a suliban? Bizony ez is lehet egy intő jel arra vonatkozóan, hogy valami nincs rendben. Ha kicsit megkapargatjuk a témát, napvilágra kerülhet, hogy nem is szeret annyira suliba járni, sőt egyenesen utál, unatkozik, nem érzi magát jól abban a közösségben.



A 10 éves kor után jelentkező iskolafóbiák esetében a kiváltó ok rendszerint már nem a szeparációs szorongás, hanem a kortársaktól, a kudarctól, a megaláztatástól vagy a nevetségessé válástól való félelem. Ezek a gyerekek, kételkednek saját képességeikben, félnek a megmérettetéstől, rettegnek attól, hogy mások előtt meg kell szólalniuk.

Csúfolódás


Mi felnőttek tudjuk, hogy nincs értelme a csúfolódással foglalkozni, de a ők ezeket a bántó megjegyzéseket még nem tudják kizárni, mert sokkal érzékenyebbe annál.
Ha úgy érzed ez lehet a háttérben beszélgessél vele, próbálj utána járni, hogy mi is történhet az iskolában, beszélj a tanító nénivel. Nyugtasd meg, hogy ő semmivel sem rosszabb a többi gyereknél, és próbáld meggyőzni, hogy tojja le a csúfolódókat, ne foglalkozzon velük, bár ez nem könnyű. Sem a meggyőzés sem a kivitelezés, de egy próbát megér, hogy unalmassá válik, ha nem reagál rá, s felhagynak a piszkálódással a többiek. Ha nem jártok sikerrel,akkor végső esetben beszélj a gyerek szüleivel, és kérj tőlük segítséget a helyzet megoldásában.

Magányos


Nem szeret szerepelni, utálja, ha ki kell állni az osztály elé, és mindenden szempár rászegeződik. Ezért visszahúzódó, bezárkózik. A szünetekben olvas, nem vesz részt a trécselésben vagy a nagy szünetekben a fociban. Az ebédlőben is egyedül ül az asztalnál. Ha valaki mellé ül, akkor gyorsan befejezi, és odébb áll. Ő ott sincs, ne is lássák. Viszont így barátságokat sem tud kötni, nem ismeri.
Próbáld szóra bírni, hogy milyenek az osztálytársai, és akiről kicsit pozitívabb véleményt alkot, azt hívjátok el valami közös programra, akár egy fagyizásra vagy egy moziba. Az iskolán kívüli közegben oldottabb lehet a hangulat, így könnyebb lesz megnyílni neki is.

Kételkedik saját képességeiben


Előfordulhat, hogy nincs tisztában azzal, hogy milyen ügyes, mikre képes, ezért kerüli az új dolgokat és helyzeteket azzal a felkiáltással, hogy:
"Én ezt úgysem tudom megcsinálni.  Nekem ez úgysem sikerül. A többiek sokkal ügyesebbek nálam."
Tudatosítsuk benne, hogy ha nem kezd bele semmibe, akkor nem is fog kiderülni, hogy milyen képességei vannak. És akkor sincs semmi baj, ha elsőre nem sikerül. Akkor meg kell próbálni újra. A nyertesek azért nyertesek, mert ők eggyel többször kezdték újra, mint a vesztesek."

Fél a megmérettetéstől


A mai iskolarendszer sajnos még nem önmaga fejlődéséhez képest értékeli a gyerekeket. Skatulyákba szorítja, sokszor igazságtalanul a befektetett energia arányához képest alul osztályozza. Ha ehhez még egy szerepléstől való félelem is társul, akkor gyakran a felelések és a dolgozatírások egy rémálommal érnek fel.
Próbáld rávenni, hogy mondja fel neked a leckét hangosan. Te pedig ne javítgasd ki folytan. Hallgasd meg figyelmesen, és a végén beszéljétek meg, hogy miken kell még csiszolnia. Minél többször hangosan kimondja, annál könnyebben fogja majd a felelésnél is.
Tűzzetek ki közös célokat, és ha nem sikerül rögtön megvalósítani, akkor is bátorítsd, állj mellette. Sokkal fontosabb, hogy a lelke rendben legyen, mint, hogy szí ötösöket hozzon. Ne tegyél még rá plusz terhet az elvárásaiddal.
Dicsérd sokszor, amikor megérdemli, ne fukarkodj vele. Csodákra lehet képes egy egy elismerés.

A Bach-virágeszenciák is segítségetekre lehetnek, hogy könnyebben vegye ezeket az akadályokat. Mutatok néhányat, amik ilyenkor jól jöhetnek:

WALNUT - Meg tudja védeni magát az osztálytársaitól, ne engedje befolyásolni magát.
CENTAURY - álljon ki az érdekeiért és tudjon nemet mondani, amikor szükséges.
MIMULUS - félelmeinek a leküzdésére, bátorságot kap
LARCH - önbizalmának a megerősítésére, képes legyen elhinni, hogy ő is képes megcsinálni
GENTIAN - ne adja fel az első kudarcélménynél, erősíti a kitartását

+1 TIPP


RESCUE Elsősegély csepp, ami az akut helyzetekben hoz megnyugvást. Felelések dolgozatok előtt, vagy ha valami sérelem éri. Ha már reggel szorongva indul el, akkor tegyél a teájába vagy a vizébe 4 cseppet és kortyoltasd el vele. Az iskolai kulacsába is tehetsz 4 cseppet, hogy könnyebben viselje a napi nehézségeket. Adhatsz neki egy doboz RESCUE pasztillát is, amit csak el kell szopogatnia, ha szüksége van rá. Ráadásul 4 féle gyümölcsös íz közül is választhat, citromos, narancsos, vörös áfonyás és fekete ribizlis. Biztos lesz kedvence neki.
Ha felkeltettem az érdeklődésedet, akkor a www.bachvirageszencia.hu oldalon további ismereteket kaphatsz az eszenciákról. Sőt egy tesztet is találsz, aminek segítségével könnyedén kiválaszthatod, hogy milyen eszenciákra lehet szükséged most.

Bach-virágokról röviden


Bach-virágeszenciák oldják a felgyülemlett feszültséget, így hozzásegítenek a belső béke és harmónia megtalálásához. Mindez azért fontos, mert az olyan negatív érzelmek, mint a kétségbeesés, csalódottság, szomorúság, félelem, fokozott stressz vagy depresszió nemcsak lelkiállapotunkat határozzák meg, hanem egészségünket is befolyásolják.

Alkalmazás


A vizespohár módszert akut helyzetben használhatod, amikor hirtelen gyors segítségre van szükséged. Azért mert, a semmiből rossz kedved lett, minden ok nélkül, vagy nem tudsz dönteni, egy helyzetben, vagy nehezen állsz neki valaminek, vagy éppen teljesen ki vagy merülve. A pohár módszert rövid ideig alkalmazzuk, nem úgy mint a keveréküveget, amit hetekig használunk.
A szükséges eszenciá(k)ból tegyél 2 cseppet a poharadba és azt kortyold el többször a nap folyamán.
Ha épp nincs víz nálad, akkor bele teheted a teádba vagy a gyümölcslevedbe is.



Az eszenciákat tszedésének másik lehetősége a keveréküveg használata

Az utóbbit akkor érdemes készíteni, amikor hosszabb ideig kell szedni a cseppeket, mert krónikus lelkiállapotot vagy problémát szeretnél a segítségükkel megoldani.



A cseppentős üveget beszerezheted a gyógyszertárakban, vagy néhány webáruház is árulja. Az éppen aktuális lelkiállapotnak megfelelő eszenciák kiválasztása után 2-2 cseppet tegyél a az üvegbe, amit előtte feltöltöttél buborékmentes ásványvízzel, vagy forrásvízzel. És mivel vinned kell magaddal a keverékedet, tegyél bele brandyt vagy glicerint, hogy tartósítsd vele és ne buggyanjon meg a víz. Egyébként ha nem teszed bele, akkor hűtőben kellene tartanod. A hűtőt meg csak nem viheted magaddal. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése